Sustainland 2014

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]KG gør status på deres Sustainland-uge (fra kg.dk):

Københavns åbne Gymnasium har netop afsluttet bæredygtighedsfestivalen Sustainland.

På Københavns åbne Gymnasium er den ugelange bæredygtighedsfestival Sustainland netop afsluttet.

Sustainland inddrog over 300 elever, 35 gymnasielærere, lokale folkeskoler, beboerforeninger, interesseorganisationer, virksomheder, udenlandske samarbejdspartnere m.fl. Sustainland blev åbnet af forhenværende Klimakommisær Connie Hedegaard, og afsluttet af Københavns Overborgmester Frank Jensen.

Udover de mange aktiviteter på selve Københavns åbne Gymnasium, sender vi endvidere fem korrespondentgrupper (fire elever og + en lærer) ud i verden for at rapportere hjem til Københavns åbne Gymnasium og Sustainland om hvordan man derude håndterer – eller ikke håndterer – forskellige bæredygtighedsrelaterede udfordringer.

De destinationer vi har valgt at rejse til er; New York, Kenya, London, Cairo og Danmark/Samsø.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”1521″ alignment=”right” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”large”][/vc_column][/vc_row]