Elevcamps

Hvert år samles vore elever på tværs af gymnasierne for at skabe løsningsforslag til konkrete udfordringer igennem innovative og kreative arbejdsprocesser. Udfordringer, som tager afsæt i såvel globalt engagerede virksomheders og organisationers virkelighed, såvel som i samfundsmæssige reflektioner og begivenheder, hvor elevernes stemme kan spille en rolle.

Her på siden ser du, hvilke camps, Globale Gymnasier indtil videre har arrangeret.

Virksomheder som Rambøll og Bestseller samt organisationer som Action Aid, Kenya og Youth Academy, Finland, forelægger eleverne cases, som de i løbet af et døgn udvikler løsningsforslag til. Afslutningsvis præsenterer eleverne deres bud for repræsentanter for firmaerne.

Samtidig med at eleverne lærer hinanden bedre at kende på tværs af gymnasierne, styrkes deres globale kompetencer indenfor faglighed, interkulturel dannelse, kaosparathed, handling og horisont. Her foldes kompetencerne ud.