Careprodukter og CSR - 2022

Efterårets camp i Globale Gymnasier den 4.-5. oktober 2022 blev til i tæt samarbejde med Ikast-Brande-virksomheden Meraki, og undervejs hjalp de lokale globale elever til med at skabe den gode stemning og styrke de sociale bånd mellem eleverne.

Temaet for campen var “careprodukter og CSR. Eleverne arbejdede med udviklingen af bæredygtige careprodukter”.

Eleverne var inviteret som gæster til at høre et oplæg fra Meraki og fra én af deres underleverendører, Allison. Det blev til to en halv times intens stemning af meget spørgelystne elever og meget forberedte merakifolk. Herefter var eleverne klædt på til at undersøge produkterne og tænke ind i fremtiden ud fra følgende undersøgelsesspørgsmål:

“Hvordan ser I fremtidens bæredygtige care produkt/produkter eller koncept? Hvordan vil I sikre bæredygtighed i et care produkt, og hvordan skal det opleves samt dufte? Hvordan vil I kommunikere til omverdenen om careproduktets bæredygtige indhold og samtidig undgå greenwashing?”

Campen blev afsluttet med elevernes fremlæggelse af deres tanker, ideer og overvejelser om produktion, kommunikation, salg og bæredygtighed over for Meraki på Ikast-Brande Gymnasium.