Maori-dans, dyrefabler og systemkritik

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Grenaa Gymnasium fulgte i begyndelsen af januar trop med mange af de andre gymnasier i netværket og afholdte en global introdag for at introducere elever og lærere til hvorfor og hvordan global aspekter kan tænkes ind i undervisningen og gymnasielivet. Her er hvad Grenaa fortæller fra dagen:

Onsdag d. 9. januar stod der globaldag på 1.u’s og 2.u´s skema. De to globalklasser skulle omsætte baggrundsviden om udvalgte lande til overskuelige plancher, religiøse ritualer og sågar folkedans!

De to klasser blev rystet godt sammen og blev opdelt i 7 forskellige grupper med en ny global identitet. Farvel til 1u og 2u og goddag til Guatemala, Marokko, New Zealand, Japan, Israel, Vietnam og Bulgarien.

Grupperne skulle herefter formidle landenes særegne politiske og kulturelle træk i forskellige discipliner som “Religionspræsentation”, “Sprog”, “Dans/musik/sang” samt præsentere et systemkritisk indslag.

Efter 2 modulers hårdt arbejde kulminerede globaldagen i gymnastiksalen, hvor grupperne optrådte for hinanden.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row]

Scroll to Top