“Hvordan kan individet gøre en indsats for at skabe et bedre fællesskab?”

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Hvordan kan individet gøre en indsats for at skabe et bedre fællesskab? Dette og andre spørgsmål inden for samme skala, blev stillet og forsøgt besvaret af en gruppe HF’ere fra Svendborg, Kaundborg og Københavns Åbne HF, da de to dage i marts samledes for at komme med deres svar på hvad en aktiv global medborger kan, ved og vil. [/vc_column_text][vc_column_text]Som et led i Globale Gymnasiers projekt HF: globalt medborgerskab og innovation  afholdte netværket en to-dages camp for de frontløberelever, som har påtaget sig ansvaret for at det globale perspektiv finder vej ind i deres klasser. Omkring tyve elever fra tre skoler mødte tirsdag formiddag op på Mellemfolkeligt Samvirkes Global Platform på Nørrebro. Eleverne havde no clue om at de i løbet af de næste 24 timer ville blive ledt igennem en KIE-proces. En process, som ville lede dem fra det abstrakte spørgsmål om hvad globalt medborgerskab er hen mod at udvikle et konkret koncept for, hvordan de kan gøre deres klassekammeraters udsyn globalt.

Døgnets program bød, udover brainstorming, idé- og konceptudvikling på feltarbejde på Nørrebro, middag på den økologiske café, socializing og get-to-know aktiviteter. Programmet var planlagt og faciliteret at en række undervisere fra de tre skoler. Deltagerne på campen vil i løbet af foråret føre deres idéer ud i livet på skolerne.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_video link=”https://vimeo.com/61180641″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][/vc_column][/vc_row]