Lærere vil gøre HF globalt

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Kultur og styreform, separatisme, religiøse politiske idéer, pressefrihed, Tibet og Kina, politiske oprørere, muslim i Danmark, globalt ansvar, migration, foreningsliv, folkehøjskoler, FN, diktatur, lokalt-globalt er blot nogle eksempler på nogle af de idéer til undervisningsforløb, som deltagerne på Globale Gymnasiers HF-lærerworkshop kom op med.
For andet år i træk sætter Globale Gymnasier fokus på globalt medborgerskab og innovative undervisningsmetoder i KS-undervisningen på HF. I år blev projektet skudt i gang midt i december med en lærerworkshop, hvor lærere fra fem af netværkets skoler sammen ideudviklede et koncept for elevcamps om blandt andet integration, globalisering, Kina og ansvar ved outsourcing. I løbet af foråret 2014 vil der vil blive afholdt i alt fem elevcamps rundt om i landet.
Projektet er et bidrag til at udvikle innovative pædagogiske metoder hos lærere, som underviser i fag i faggruppen Kultur og Samfund. Målet er at skabe en undervisning, der kobler elevernes egne erfaringer med globale samfundsmæssige problemstillinger.
Du kan følge med i projektet på vores hjemmeside, i nyhedsbrevet og på Facebook.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”844″ border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”large”][/vc_column][/vc_row]