Global tænkning på Aarhus Gymnasium

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Aarhus Gymnasium lægger grundlaget for det globale aspekt af undervisningen fra begyndelsen.

På Århus Tech er studieretningsdagen for 1.g’erne ikke blot en introduktion til de enkelte studieretninger – dagen har også til formål at få eleverne til at tænke ud fra et globalt perspektiv. På den måde blev hele grundlaget for den globale undervisning lagt på denne dag.

Gennem en konkret opgave, måtte eleverne forholde sig til en global problemstilling. Opgaven lød:
“Undersøg uddannelsessystemer i forskellige verdensdele, og find ud af, hvordan I kan formidle dem på en let forståelig og indbydende måde.”

Eleverne lavede en række plancher, som visualiserer de informationer, som eleverne fandt om de enkelte uddannelsessytemer.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]