Global Kickstarter på Rosborg Gymnasium og HF

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling blev sat på programmet da Globale Gymnasier besøgte Rosborg Gymnasium og HF i januar.

Hele første årgang var repræsenteret, da Globale Gymnasier onsdag den 27. januar afholdt Global Kickstarter på Rosborg Gymnasium og HF i Vejle. To elevrepræsentanter og to lærere fra hver klasse deltog i en dag med fokus på FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling. Dagen bød på både diskussioner og forskellige inddragende oplæg, hvor vi blandt andet fik lavet en afstemning om, hvilke verdensmål de fandt vigtigst for både Verden, Danmark om dem selv. Salens smartphones blev brugt til at afgive stemmer, og blandt de verdensmål der scorede højest var afskaffelse af fattigdom og klimaindsats.

Formiddagen blev sluttet af med en Instagram Challenge, hvor både elever og lærere producerede videoer der viste, hvad vi selv kan gøre for at fremme et af de 17 verdensmål. Videoerne kan ses på Instagram under #globalegymnasier.

Eftermiddagen blev brugt på planlægning af en temadag for hver klasse. Klasserepræsentanterne brugte den inspiration de havde fået i løbet af formiddagens oplæg til at planlægge en global temadag for resten af deres klasse, der skal afholdes i løbet af foråret. Mange forskellige idéer blev vendt og der blev også tid til at lege lidt med virtual reality-briller som Globale Gymnasier havde medbragt.

Her fra Globale Gymnasier takker vi for en rigtig god dag!

Ønsker jeres medlemsskole at afholde en Global Kickstarter i samarbejde med sekretariatet på Globale Gymnasier? Så skriv til Ida Nilsson på ida@globalegymnasier.dk

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”2730″ border_color=”grey” img_link_target=”_self”][/vc_column][/vc_row]