Tre glade vindere i FN-byen

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Onsdag d.13. maj 2015 blev de tre vindere af Globale Gymnasiers kronikkonkurrence ‘2015 – og hva’ så?’ hyldet i FN-byen til et arrangement, hvor blandt andre Folketingets formand kiggede forbi.

“I skal blive ved med at indignere jer! I skal råbe både de nuværende og kommende politikere op og få dem til at indse de kommende enorme udfordringer, verden står over for”.

Ordene kom fra Mogens Lykketoft og var rettet imod de cirka 40 gymnaiseelever, der sad på stolerækkerne foran ham. Iblandt dem sad de tre vindere af kronikkonkurrencen ‘2015 – og hva’ så?’, og måske var det særligt dem, Mogens Lykketoft henviste til. I hvert fald slog Folketingets formand i sit oplæg fast, at de tre vinderbidrag alle osede af indignation.

Samtale og cider

Onsdag d.13. maj havde de tre vindere sammen med deres klassekammerater, lærere og rektorer lagt vejen forbi FN-byen, hvor  de skulle hyldes og have overrakt deres præmier.

Udover et oplæg fra Mogens Lykketoft, der repræsenterede dommerpanelet, bød dagen også på en debat mellem de tre vinderkronikører, hvor deres forskellige fokus og vinkler blev snakket igennem, og de tre vindere fik lejlighed til at forholde sig til de andres kronikker.

Det hele afsluttedes med et glas cider og lidt mundgodt, inden der blev budt på rundvisning i FN-byen.

De tre vindere er:

1. Marie-Louise Pedersen, Køge Gymnasium
2. Jakob Fritzbøger Christensen og Magnus Bjerrum Johansen, Roskilde Gymnasium
3. Mads Wædegaard, Mulernes Legatskole[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”2078″ border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”large”][vc_single_image image=”2075″ border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”large”][vc_column_text]Fra venstre er det Mads Wædegaard, Jakob Fritzbøger Christensen, Magnus Bjerrum Johansen og Marie-Louise Pedersen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]