Læringskonference var en succes

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]For første gang nogensinde holdt Globale Gymnasier en international konference; til stor glæde var ‘Glocal Educators Conference’ en succes.

“Globale tendenser har indflydelse på os alle og derfor bliver vi nødt til at forholde os til dem.” Således lød velkomstordene til de knap 90 mennesker, der var samlet på  Ørestad Gymnasium tirsdag d.25. november for at deltage i den internationale læringskonference ‘Glocal Educators Conference’.

Learning power

Dagen var sat sammen af oplæg, der alle afdækkede aspekter af læring i en global verden. Der blev kredset om nødvendigheden af at “lære om at lære”, og deltagerne fik mulighed for at uddybe deres egen forståelse af læringsprocesser og få bud på, hvordan gymnasieskolerne må tilpasse sig en fremtid, der er i konstant bevægelse.

En af dagens hovedtalere var Ruth Deakin Crick fra Bristol Unviersity, der forsker i og arbejder ud fra den indstilling, at indlæring skal drives af lyst og interesse, og først  gennem egne konkrete erfaringer kan eleven for alvor begynde at reflektere abstrakt og akademisk over, hvad han/hun har lært. Eleven skal opnå, hvad Ruth Deakin Crick kalder “learning power”.

Med en fin fordeling af folk ‘udefra’, udenlandske delegationer og deltagere fra netværkets medlemsgymnasier satte dagen også en ramme for netværk og udveksling af idéer og erfaringer.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”1455″ border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”large”][vc_single_image image=”1457″ border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”large”][/vc_column][/vc_row]