Heldagsworkshop for både elever og lærere

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Langkaer-elever diskuterer globale stereotyper til en heldagsworkshop.

Som rosinen i pølseenden på en lang række af globale dage og globale kickstartes sluttede Langkaer Gymnasium i Århus af. Fredag d.6. februar deltog 60 elever og ni lærere i et dagsprogram, der havde zoomet ind på ’det globale’ i alle mulige afskygninger.

Første del af dagen var fælles, hvor både lærere og elever diskuterede, hvad det vil sige at være global, hvordan de selv er globale i deres hverdag og snakkede om, hvordan stereotype forestillinger spiller ind på deres opfattelse af verden og af andre kulturer.

Efter frokost arbejdede eleverne videre i stereotyp-sporet med forskellige øvelser, der fik dem til at tænke på andre måder, end de var vant til, mens deres lærere arbejdede på at udvikle undervisningsforløb på tværs af deres respektive fag.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”1622″ alignment=”right” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”large”][/vc_column][/vc_row]