xTidligere projekter

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Siden Globale Gymnasier så dagens lys i 2008 har netværket arrangeret og gennemført en række forskellige projekter. Nogle har været engangsprojekter, der kun har kørt et enkelt skoleår, andre har kørt over flere år og er blevet afsluttet, mens andre bliver gentaget år efter år.

Denne side er dedikeret de afsluttede projekter. Dem, der ikke længere skal figurere i oversigten over de projekter, der er i gang nu, men som det stadig er synd og skam at slette totalt fra hjemmesiden.

Her kan du klikke dig rundt blandt vores tidligere projekter og få et indblik i, hvad Globale Gymnasier har lavet gennem årene.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”2141″ img_size=”large”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”1275″ img_link=”http://globalegymnasier.dk/category/projekter/folkemoedet/”][vc_column_text]

Folkemødet

Globale Gymnasier har været med på Folkemødet siden 2013, hvor vi sammen med en gruppe elever fra forskellige gymnasier har deltaget i dialogen om globalisering og uddannelse. De deltagende elever har selv bestemt og planlagt, de arrangementer Globale Gymnasier har stået for.

Læs mere om deltagelsen her.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”2204″ img_link=”http://globalegymnasier.dk/category/projekter/brugkunsten/”][vc_column_text]

Brug Kunsten

Hvad kan kunst, og hvordan kan man inddrage kunst i undervisningen? Det satte Globale Gymnasier sig for at undersøge gennem projektet Brug Kunsten, der er blevet til i samarbejde med kunstmuseet Louisiana.

Læs mere om projektet her.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”1467″ img_link=”http://globalegymnasier.dk/2015-og-hva-saa/”][vc_column_text]

2015 – og hva’ så?

I foråret 2015 afholdt Globale Gymnasier sammen med FN-forbundets bæredygtighedsudvalg og i samarbejde med Politiken kronikkonkurrencen ‘2015 – og hva’ så?’.  Opgaven lød på at skrive en kronik, der med udgangspunkt i 2015 målenes udløb reflekterede over verdens fremtid frem til år 2030.
Alle danske gymnasieelever kunne deltage.

Læs mere om projektet her.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”1184″][vc_column_text]

Tax Power

Flere globale gymnasier hoppede i et par år på den globale kampagne, Tax Power, der sætter fokus på, hvordan multinationale selskaber snyder udviklingslande for en mængde skattekroner, når de gennemtrumfer skatterabatter og søger i skattely. Kampagnen hed tidligere Tour de Future og den danske version ledes af Mellemfolkeligt Samvirke.

Læs mere om projektet her.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”1513″][vc_column_text]

Praktikant
i Kenya

Som praktikant for både Globale Gymnasier og Mellemfolkeligt Samvirke, rejste Marcus Hensing i foråret 2015 til Kenya. Marcus hjalp Globale Gymnasier med at få kontakt til kenyanske partnerskoler og skrev en række blogindlæg til Globale Gymnasiers hjemmeside, hvori han reflekterede over ‘det at være global’.

Læs mere om Marcus’ ophold her.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”803″][vc_column_text]

Glocal Educators

Igennem to år undersøgte forskningsprojektet Glocal Educators vores måder at lære på og introducerede en række nye værktøjer til læring – både i forhold til egen læring og evnen til at lære fra sig. Formålet har været at støtte op om udviklingen af globale kompetencer for både lærere og elever. Glocal Educators blev afsluttet i sommeren 2015.
Læs mere om projektet her.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”2655″][vc_column_text]

Kompetence-
udvikling

Uanset om du har undervist i 30 år eller tre måneder, er nye inputs, metoder og kompetencer vigtige for konstant at kunne forny din undervisning. Samtidig er det for mange stadig nyt at skulle tænke globale perspektiver og tilgange ind i den daglige undervisning. Globale Gymnasier har forskellige kursustilbud inden for kompetenceudvikling.

Læs mere[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”2134″][vc_column_text]

HF

Siden skoleåret 2012/2013 har Globale Gymnasier haft et HF-projekt, der hvert år under et nyt overordnet globalt tema bidrager til at lærere og elever udvikler innovative, pædagogiske metoder indenfor primært KS-gruppen. For skoleåret 2015/2016 er temaet flygtninge og integration.
Læs mere[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Scroll to Top