Nyheder
Tilegnelsen af globale kompetencer med udgangspunkt i egen kultur, historie og virkelighed, og mødet med det andet – en større verdens andre opfattelser, der kan udfordre vores elever til refleksion over grundlæggende antagelser. Det er en målsætning for Globale Gymnasier.
I kraft af Globale Gymnasiers organisering som netværk opstår dannelses-og uddannelsesprojekter på baggrund af gymnasiernes indsatser til gensidig inspiration og udvikling. Dette sker løbende i samarbejde med netværkets
styre-og koordinatorgruppe. Du ser her vores seneste tiltag.

Spildevand og EU
Ferskvand er en dyrebar ressource, hvis beskyttelse ligger under EU-lovgivningen, her i blandt beskyttelse af drikkevand og overfladevand. Projektet tager udgangspunkt i, at eleverne får

Forløbet omhandler EU’s betydning for Spanien.
Dette forløb er udarbejdet i efteråret 2020 af Globale Gymnasier, Anja Naja Raahauge og Anya Wihlborg Petersen fra Svendborg Gymnasium. Har modtaget tilskud fra Europanævnet. Formål:Forløbet

EU på studieturen
Brug gymnasiets studietur til at arbejde med EU og belys unge i forskellige europæiske landes syn på forskellige EU-temaer – eksempelvis uddannelse, arbejdsmuligheder og migration

Ambitiøse unge og afrikanske tekstiler
af Sarah Gilling Pedersen (Rosborg Gymnasium og HF), Carina G. Lauridsen (Ikast-Brande Gymnasium), Therese Ernstved-Rasmussen (Sct. Knuds Gymnasium) Det er en tidlig morgen i september,

Biologi: Mikroorganisme i mælk
Med støtte fra Udenrigsministeriets Oplysningspulje I forløbet arbejder

Fysik: Bæredygtigt energiforbrug i Brasilien og Danmark
Kernestof og centrale begreber:– Beskrivelse af energi og energiomsætning– Effekt– Bæredygtig energi– Nyttevirkning– Perspektivering af emnet energi– Motivation for at interessere sig for emnet energi